En spontan dag..

De började Söndag kväll när jag gick hem från sara klockan var kanske halv två och jag ringde stephanie, vi pratde ett tag och både vi hade vänt på dygnet nu på lovet, så för att vända tillbaka dygnet bestämde vi oss för att vara vaken hela natten och dagen för att gå och lägga oss tidigt på måndag.  Vi pratade hela den dagen vid 3 tiden bestämde vi oss för att åka in till Täby för att shoppa, jag skulle ta nio bussen och även hon. Vi pratade ända tills 7 på morgonen då vi båda bestämde oss för att hoppa in i duschen. När vi väl hade gjort oss klara satt vi oss på bussen i till täby. Helt skakis satt jag på bussen och gjorde allt för att hålla mig vaken. Jag lyckades. Väl inne i Täby mötte jag Stpehanie och vi gick runt ett tag i Täby. Både jag och Stephanie var hur trött som helst och vi bestämmde oss för att gå och ta en öl på Täbyvärldshus. De var självklart! väl inne på Täbyvärldshus, över trött som vi var satt vi och as garva åt alla lunch gäster, till slut kom ägaren och frågade oss om vi skulle vara kvar länge, vi kände oss inte så välkomna så vi gick vidare. Stephanie shoppade lite sedan kände vi båda att vi skulle ha en öl till. Vi gick till något hak där personal var hur trevliga som helst, här stannar vi tänkte vi båda. 1 timme gick, 2 timmar gick. Ja vi blev sittandes där i 5 timmar hur trevligt som helst, pratade gammla minnen osv. Jag har saknat. Sedan bjuder Stephanie med mit till Åkersberga där vi ska fortsätta festa, självklart för mig. Vi säger hej då till den trevliga personal och försäkrar dem om att vi kommer tillbaka. Vi sätter oss på tåget och berusade som vi är sitter vi och skrattar åt precis allting, undrar egentligen vad folk trodde där satt människor på tåget och var på väg hem från jobbet, och vi f satt där fulla och  garva åt allting. Lite komiskt men dock kul. Väl framme i Åkersberga går vi till en bar. Riktigt trevligt ställe förövrigt. Där blev vi sittande en lång stund och träffade mycket trevligt folk. Till slut var det nog för oss vi ringde Jonas och han kom och hämtade oss. När vi kom hem till Jonas berättade vi om vår underbara dag, dem garva åt oss kan ja säga. Alla blev hungriga så vi bestämmde oss för att åka till Mc donalds för lite fyllekäk. Mums. Jag, Stephanie, Jonas och Nabi sätter oss i bilen och åker till Mc donalds. Väl på Mc donalds  var tydligen all mat slut ingen av oss fick det vi beställde, men vem bryr sig om hundra år? Maten funkade. När vi var mättna och belåtna åkte vi tillbaka hem till Jonas och det blev filmtajming, Chao Bella inte någon guld film precis men den funkade. Sedan låg vi och pratade tills 3-4 på morgonen.... Så utvärderingen av den här dagen är att vi hade grymt trevligt, men likförbannat lyckades varken jag eller Stephanie vända tillbaka dygnet, så nu sitter jag här klockan 06,48 Onsdag morgon och ska ge det här med vända tillbaka dygnet en ny chans. Tror ni att jag klarar de?

Kommer med uppdatering i morgon. Sleep thigt Miss M...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0